
05 szept Recepciós pult – avagy hogyan lesz tökéletes az első benyomás?
Legyen szó egy üzletről, egy szalonról, egy cég fogadórészéről vagy éppen egy hotelről, belépve többnyire a recepciós pult teszi ránk az első benyomást. Mivel itt fogadjuk a vendégeket, irányítjuk útba őket, fontos, hogy hívogató legyen. De mire is ügyeljünk akkor, ha recepciós pultot tervezünk?
Az első gondolatunk nyilván az, hogy szép, dizájnos legyen. És ez hiba. Sokkal könnyebb lesz a dolgunk, ha nem a karosszériába zsúfoljuk bele a vázat, hanem a vázra építjük majd a karosszériát. A legfontosabb tehát, hogy átgondoljuk, milyen célt fog szolgálni a recepciós pult.
A legfontosabb kérdések:
- Hány ember ül majd a recepciós pultnál?
- A pult mögötti emberek állni vagy ülni fognak?
- Egyszerre várhatóan hány vásárló/vendég állhat a pultnál?
- Van-e bármilyen elektronikai kütyü, aminek a pultnál kell lennie (pl. számítógép, nyomtató, telefon stb.)?
- Ha igen, az elektronika látható vagy rejtett legyen?
- Kerekesszékes vendégek számára is alkalmas legyen-e?
- Szükséges-e egy magasabb rész, ahol a vendégek be tudnak jelentkezni?
- Szükség van-e valamiféle tárolóra?
- Melyik helyiségben fog elhelyezkedni?
- Kell-e itt bármilyen kényelmetlenséggel, nehezítő tényezővel számolni (pl. oszlopok, alacsony mennyezet)?
- Szabadon álló legyen, központosított vagy falhoz csatlakozó?
- Egyenes vagy ívelt legyen?
Ha e kérdésekre megadjuk a választ, máris kezd körvonalazódni, milyen alakúra is kell tervezni a pultot.
Stílus
A recepciós pult stílusának kialakításánál a legfontosabb, hogy összhangban legyen a márkánkkal. Mert szép ugyan egy robosztus, tölgyfából készített recepciós pult, de el tudnánk képzelni ezt mondjuk az Apple-nél? A hightech és 100%-ban természetes kozmetikumait fejlesztő DRHAZI pultja valóban összhangban áll a vállalat identitásával: a kőfurnér használata modern, elegáns, a fa keret és a Slate Design Indian Autumn agyagpala pedig közel hozza a természetet:
Inspiráció
Ha már tudjuk, milyen alakú és stílusú legyen a recepciós pult, keressünk inspirációt az interneten, például a Pinteresten. Gyűjtsük össze, ami tetszik, s beszéljük át a belsőépítésszel. Legalább ilyen fontos megosztani vele azt is, mi az, amit nem szeretnénk vagy aggodalommal tölt el minket.
Szintén érdemes átgondolni még az alábbi kérdéseket:
- Milyen hatást szeretnénk kiváltani a látogatókból?
- Hagyományos vagy modern stílust képzelünk el, esetleg valami absztrakt pultot szeretnénk?
- Van olyan anyag, amit mindenképpen használnánk?
- Van olyan kép, aminek szerepelnie kell a recepciós pulton vagy mögötte? Logónak?
- Hagyományos vagy lebegő verzióban gondolkodunk?
- Milyen megvilágítást szeretnénk?
- Milyen színeket használjunk? Alapjában véve világos vagy sötét árnyalatokban gondolkodunk?
- Egy vagy kétszintes legyen-e?
Nézzünk néhány példát recepciós pultokra, melyekhez a Slate Design kőfurnérokat használták fel a tervezők: